Göteborg

Göteborg, l’encant i tranquil·litat d’Europa

De Göteborg només em sonava la famosa cançó que va cantar l’imitador de Pichi Alonso a Crackòvia, en homenatge a un hat-trick que va marcar a aquest equip.

No era dels llocs que vull anar en aquesta vida, però si a un bon amic li donen la Beca Erasmus et planteges no? Així va ser, el faldut Narcís Ponce aquesta allà des d’agost, cursant Geografia. Ja tenia allotjament i sobretot un bon guia! Per aprofitar el viatge, també vaig comprar un vol a l’Anglaterra, ja volem, volem! Vaig arribar a Göteborg, i Narcís i la neu em van donar la benvinguda, llàstima que no va quallar. El fred no era tant del meu gust. Vam pujar a les Gothian Towers per veure les vistes i la sínia i cap a casa! Hej Hej Göteborg!

Dissabte va tocar ruta urbana: centre, carrerons, esglésies i el vaixell víking, no és gran cosa, però ho vam veure en una guia i ens feia il·lusió! Del que més em va cridar l’atenció, l’arquitectura, com en altres països d’Europa: cases úniques, façanes precioses i colors vius.

A la tarda vam anar a un dels llocs preferits de Narcís, el parc Slottskogen, on vam poder albirar foques, ànecs, ovelles, cérvols i uns impressionants ants, llàstima que no estava el mascle!

Diumenge viatgem amb ferri a un dels llocs més pintorescs de la regió: l’Archipielago, un conjunt d’illes que només es pot accedir per vaixell. Hi ha unes 3 principals, molta gent té la casa d’estiu, i també estan habitades. Cases de pescadors i pintoresques cases, on els ànecs i les oques són els reis de les illes!

A la tornada vam descobrir el barri de Haga, molt encantador, i parem a una cafeteria a prendre un kanellbulle (el típic postres de Göteborg), molt ric!

Amb aquest bon record de Göteborg i passar uns dies amb un amic que feia temps que no veia, vaig anar a Anglaterra direcció a Liverpool!